Aygıt Bulunamadı Hatası Çözümü

Gerek wireless anteni olsun gerekse de gamepad veya yazıcınız olsun bu aygıtları USB kablosu ile bilgisayara bağladığınızda başlıktakine benzer bir hata alıyorsanız sorunu çözebilecek adımları aşağıda açıklamaya çalıştım.

Airties marka wireless antenim var. Ancak bunu doğrudan bilgisayara takmak yerine uzatma kablosuyla bağlıyorum. Uzatma kablosunun ucuna anteni takıp camın önüne koyuyorum ve doğal olarak daha iyi sinyal almaya çalışıyorum. Ama ne hikmetse Windows (Win7) arada bir mavi ekran hatası verip kendini baştan başlatıyor. Hatta Windows 8'de istediğim modeme bağlanamayınca Windows anında mavi ekran ile kendini baştan başlatıyor.

Geçen gün daha mavi ekran hatasını görmeden "USB aygıtı tanınmadı" hatasını alınca araştırmaya koyuldum. Çıkan sonuçları yazıyorum :
Aygıt Bulunamadı ve Usb Aygıtı Tanınmadı Çözümü

1. Öncelikle en son yazacağım şeyi başta yazmak istiyorum. Bekleyin ! Cevap bu : bekleyin. Şaka yapmıyorum; sandığım teknik açıklamasını aşağıdaki maddede yazdım. Ayrıntılı olarak şöyle söyliyim: registry'den system32 klasörüne, sürücülerden kablonun sağını solunu kurcalamaya kadar her şeyi yaptım. Windows'u güncellemeye kadar götürdüm işi ama hiçbir şekilde çözülmedi sorun. Bilgisayarı kapattım, ertesi gün açtım ve hiçbir şey olmamış gibi çalışıyordu herşey. Ne demek istemediğimi anlamadıysanız bir sonraki maddeden devam edin lütfen.

2. Yukarıdaki yöntemin aynısı olduğunu düşünüyorum. Bu işin teknik olarak uygulanmış hali. Yukarıdaki maddeyi bilerek yazdım aslında. Eğer bu madde olmazsa sinir kesmeyip biraz rahatlayasınız diye "bekleyin" dedim. Bu çözüm galiba bilgisayardaki statik elektriği boşaltmaya yarıyor. Çözüm tam olarak şu (uzmanim net sitesinden temmuz nickli arkadaşa göre) :

Masaüstü İçin :
-Aygıt Yöneticisine girin.
-Evrensel Seri Veri Yolu altındaki bütün driver'ları korkmadan kaldırın (sağ klik>kaldır).
-Bilgisayarınız kapatmadan önce USB portlarınıza ne kadar takılı aygıt var ise çıkarın.
-Bilgisayarınızı tekrar başlatın.
-USB Aygıtlarınızı tek tek takarak sürücülerini yükleyin. ( Sürücüler otomatik olarak yüklenecektir) (Eğer otomatik yüklenmezse, bilgisayar modelinize uygun USB sürücülerini indirip öyle yükleyin. Belki de güncel bir sürücü vardır, sorun anında çözülür).

 Dizüstü İçin:
 Öncelikle yukarıda adımları uygulayın. Olmazsa aşağıdaki adımlara geçin.
-USB Aygıt Tanınmadı sorununu çözebilmek için notebook‘unuzu komple kapatın.
-Fişini çekerek notebook‘a gelen tüm elektriği kesin.
-Notebook ‘un pilini çıkarın.
-Pili çıkardıktan sonra notebook ‘un “Power/Güç” tuşuna 10 saniye kadar basılı tutun.
-2 Dakika bekledikten sonra pili ve elektrik kablonuzu takarak bilgisayarınızı açın.

3. Bilgisayarınızın USB girişleri USB 3.0 desteklidir ama elinizdeki USB kablosu USB 2.0 destekliyordur sadece. Eğer tam tersi olsaydı büyük ihtimalle sorun olmazdı (USB 3.0 kabloların çoğu aynı zamanda USB 2.0'ı da destekliyor). Bunu aklınızda bulundurun.

4. Kablo bozuk olabilir (başka kabloyla deneyin) veya taktığınız aygıtta problem vardır. Başka bilgisayarlarda deneyin. Eğer başka bilgisayarlarda hem kablo hem de aygıtınız çalışıyorsa sürücüyü yeniden yükleyin.

5. Windows Güncelleme (Windows Update) yapmayı deneyin. Bunun yanında yukarıda yazdığım gibi sürücüleri de güncelleyin (Aygıt yöneticisinden veya yazılım ile). Çok ilginç gelebilir belki ama Windows güncellemeler içinde sadece güvenlik güncellemelerinden 10-15 tanesini yüklememe rağmen bahsettiğimiz sorun en azından 1 gündür bir daha olmadı.

6. Sürücüleri ve Windows'u güncellemek sorunu çözmediyse şu klasik yöntemi deneyin (Hata Kod 43 diye geçer) :

1.Aşama
Öncelikle Usb sistemin onaltılık sistemde çalışıp çalışmadığını kontrol edelim,

1. Başlat / Çalıştır / Regedit 'i çalıştırın, (çalıştır kutucuğunda regedit yazıp enter'layın)
2. Aşağıdaki kayıt defteri anahtarını bulun:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UsbStor'a tıklayıp sağda ErrorControl satırına çift tıklayın.

3. Açılan pencerede değer verisini 3 yazın, Tabanı 16 (onaltılık) olarak işaretleyin.

2.Aşama

1. Bilgisayarım/C/Windows/System32/Driverstore/Filerepository/usbstor.inf (usbstor.inf_x86_neutral_83027f5d5b2468d3 veya usbstor.inf_amd64_neutral_26b33263a639795d) klasörünü açın.
2. Buradaki usbstor.inf ile usbstor.pnf dosyasını Bilgisayarım/C/Windows/inf klasörüne kopyalayın.

3.Aşama

1) Kopyalama yaptıktan sonra, bilgisayarı kapatın 10-15 saniye fişe takılı olmasın, dizüstü bilgisayarsa pilini çıkarın. Mouse ya da sorunlu usb yi de çıkarın. 10-15 sn sonra tekrar takın ve Pc'yi başlatın.


7. Eğer üstteki yöntem de işe yaramazsa Sistem Geri Yükleme yapabilirsiniz.

8. USB çoklayıcı kullanarak deneyebilirsiniz.

9. Yedeklerinizi alarak format son çare olabilir.